مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-حل-مسئله-و-نگرش-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش (فصل دوم)
در 73 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تعريف و ويژگيهاي مسئله و حل مسأله

    بنا به تعريف، وقتي يادگيرنده با موقعيتي روبرو مي‌شود كه نمي‌تواند با استفاده از اطلاعات و مهارتهايي كه در آن لحظه در اختيار دارد به آن موقعيت سريعا پاسخ دهد يا وقتي كه يادگيرنده هدفي دارد و هنوز راه رسيدن به آن را نياموخته است، مي‌گوئيم با يك مسئله  روبرو است. با توجه به تعريف مسئله، مي‌توان حل مسأله  را به صورت تشخيص و كاربرد دانش و مهارتهايي كه منجر به پاسخ درست يادگيرنده به موقعيت يا رسيدن او به هدف مورد نظرش مي‌شود تعريف كرد.
    بنابراين، عنصر اساسي حل مسأله كاربست دانش‌ها و مهارتهاي قبلا آموخته شده در موقعيتهاي تازه است. به همين سبب در طبقه‌بندي انواع يادگيري (بلوم و همكاران، 1956) حل مسأله در طبقه كاربستن آمده است. در نظريه گانيه  (1985) حل مسأله يادگيري قاعده سطح بالاتر نام گرفته است. طبق اين نظريه، يادگيرنده از تركيب قاعده‌هاي مسئله قاعده‌هاي سطح بالاتري درست مي‌كند كه اين خود منجر به حل مسأله مي‌شود. بنابراين، در حل مسأله، يادگيريهاي قبلي فرد، به ويژه قواعد يا اصولي كه قبلا آموخته‌اند، بايد به طريقي تازه با هم تركيب شوند.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
جيمز اي. داير و ادوارد. دبليو آسبورن  (1996) تأثير روش تدريس حل مسأله را بر توانايي حل مسأله دانشجويان رشته كشاورزي با سبكهاي يادگيري مختلف مورد مطالعه قرار دادند. يافته‌هاي آنها نشان داده كه گروهي كه به روش حل مسأله آموزش ديده بودند توانايي حل مسأله‌شان بهتر از گروهي بود كه به روش ديگر آموزش ديده بودند. همچنين نمرات دانش‌آموزان نابسته به زمينه در گروهي كه به روش حل مسأله آموزش ديده بودند به طور چشمگيري افزايش يافت.
همچنين تيموتي اج. فالس و برتون و ووس  (1985) در بررسي توانايي دانش‌آموزان دوره دبيرستان رشته شيمي در حل مسايل محاسبه‌اي كه مستلزم استدلال برگرفته از متغيرهاي مربوط به تكليف مي‌باشند نتيجه‌گيري كرد:
1- دانش‌آموزان داراي سبك نابسته به زمينه در حل مسايل استدلالي به مراتب بهتر از دانش‌آموزان داراي سبك وابسته به زمينه بودند.



فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش :
مقدمه   
الف) مباني نظري در زمينه موضوع تحقيق   
تعريف و ويژگيهاي مسئله و حل مسئله   
حل مسئله و انتقال يادگيري   
رابطه بين تفكر انتقادي و حل مسئله   
راهبردهاي حل مسئله و فراشناخت   
نظريه‌هاي پيرامون حل مسئله   
حل مسئله از ديدگاه رفتارگرايان    
حل مسئله از ديدگاه گشتالت   
رويكرد خبرپردازي به حل مسئله   
مراحل آموزش حل مسئله (الگوي دي چكووكرافورد)   
طرح جورج پوليا پيرامون حل مسئله   
مباني نظري در زمينه نگرش   
تعريف نگرش   
ويژگيها و ابعاد نگرش   
تغيير نگرش   
الگوهاي يادگيري تغيير نگرش   
الف) نظريه محرك – پاسخ   
نظريه هاولند   
ب) نظريه مشوقها و تعارضها   
الگوهاي شناختي تغيير نگرش   
الف) نظريه تعادل   
ب) نظريه توافق   
ج) نظريه همسازي شناختي   
د) نظريه قضاوت اجتماعي   
الگوهاي كاركردي   
نگرشها و آموزش و پرورش   
ب) يافته‌هاي پژوهش در زمينه موضوع تحقيق   



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش مبانی نظری حل مسئله و نگرش پشینه تحقیق راهبردهاي حل مسئله و فراشناخت و نگرش چارچوب نظری راهبردهاي حل مسئله و فراشناخت و نگرش فصل دوم راهبردهاي حل مسئله و فراشناخت و نگرش

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله و نگرش (فصل دوم)


مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و اهداف کیفیت زندگی کاری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روانی(فصل دوم)

دانلود پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین

تحقیق بررسی استفاده از هم بستگی متقابل در ماشین های بردار پشتیبان برای دسته بندی سیگنال مغزی

تحقیق مقایسه آسایش و شادکامی زنان شاغل و زنان خانه دار شهرستان شیراز

ادبیات نظری و سوابق تحقیق مفاهیم خصوصی سازی و ارزش افزوده اقتصادی (فصل دوم پایان نامه)

مطالعات و رساله معماري طراحي موزه فرش همراه با پاورپوینت نقد و بررسی معماری موزه فرش

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید لوله و اتصالات پی وی سی(pvc)

پیشینه تحقیق نظریه های امید به زندگی ، سرطان و سازگاری (فصل دوم پایان نامه)

پایان نامه بررسی طراحی زیورآلات با نگرشی بر نقوش هندسی عمارت زینت الملک شیراز