مبانی نظری پیشینه تحقیق هموارسازي سود (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری پیشینه تحقیق هموارسازي سود (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری پیشینه تحقیق هموارسازي سود (فصل دوم)

مبانی-نظری-پیشینه-تحقیق-هموارسازي-سود-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق هموارسازي سود (فصل دوم) در 31 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
      همانگونه كه هيات تدوين استانداردهاي حسابداري1  بيان مي كند انتخاب هاي حسابداري حداقل در دو سطح انجام ميگيرد. در يك سطح بوسيله كميته ها و موسساتي كه  اين قدرت را دارند كه شركت ها را وادار به گزارشگري به شيوه خاص نمايند و يا بر عكس، بكار گيري روشي را كه توسط اين موسسات نامناسب تشخيص داده شده را منع كنند، و در يك سطح ديگر در هر شركت به صورت فردي انتخاب صورت مي گيرد. هنگامي كه استانداردهاي حسابداري بيشتري منتشر مي شود، انتخاب هاي فردي محدود تر ميشود، اما هنوز هم تصميمات حسابداري زيادي وجود دارند و در آينده وجود خواهد داشت كه به وسيله موسسات گزارشگري اتخاذ خواهد شد. زيرا انتخاب يك راهكار از بين راهكارهاي مختلف كه هيچ استانداردي آن را به طور دقيق مشخص ننموده و يا انتخاب بين راههاي اجراي يك استاندارد بوسيله هر موسسه به طور فردي صورت مي گيرد. از سوي ديگر توان تجزيه و تحليل و قدرت پيش بيني، مهمترين عامل در تصميمات سرمايه گذاري سهامداران مي باشد كه خود به عوامل متعددي از قبيل سود آتي، قيمت سهام، جريان نقدي آتي سرمايه گذاري و... بستگي دارد. تحقيقات متعدد نشان مي دهد كه مديران با استفاده از انتخاب هاي حسابداري و در قالب هموارسازي سود بر ذهنيت گرايي سرمايه گذاران تاثير مي گذارند.
     به عبارت بهتر مديران آنگونه سيستم هاي اطلاعاتی را  انتخاب مي كنند كه نوسان سودهاي گزارش شده را در طول زمان كاهش دهد. شواهد تجربي نيز حكايت از اين دارد كه مديران واحدهاي اقتصادي در درجات مختلف و به طور مستمر درگير هموارسازي سود هستند تا بدين وسيله قضاوت استفاده كنندگان از صورت هاي مالي را متاثر سازند.
در این فصل، ابتدا تعاریف هموارسازی سود از دیدگاه محققین مختلف بیان می گردد. سپس به انواع هموارسازی و انگیزه ها وابزارهای مختلف هموارسازی اشاره می گردد.


 خصوصيت های كيفی مرتبط با ارائه اطلاعات
از مهمترین ویژگی های کیفی مرتبط با ارائه اطلاعات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
     قابل فهم بودن1 : برای‌ اينكه‌ ارائـه‌ اطلاعات‌ مالی‌ قابل‌ فهم‌ باشد لازم‌ است‌ كه‌ اقلام‌ به‌نحوی‌ مناسب‌ در يكديگر ادغام‌ و طبقه‌بندی شود. در ضمن، توان استفاده كنندگان از صورتهای مالی بايد در حد آگاهی‌ معقولی‌ در مورد فعاليتهای‌ تجاری و اقتصادی و نحوه‌ حسابداری‌ باشد.
     قابل مقايسه بودن2 : صورتهای مالی يك شركت بايد با صورتهای مالی سالهای قبل و همچنين صورتهای مالی واحدهای تجاری مشابه خود قابل مقايسه باشد. برای اين منظور رعايت ثبات رويه در بكار بردن روشهای حسابداری و همچنين افشای مناسب رويه های حسابداری و ارقام مقايسه ای مورد نياز می‌باشد3 .
     قابل اتکا بودن4: اطلاعات باید عاری از اشتباه  و تمایلات جانب داری با اهمیت باشد و بیان صادقانه داشت باشد اطلاعات باید اثر معاملات و سایر رویدادهایی را که ادعا می کند بیانگر آن است یا به گونه ای معقول انتظار می رود بیانگر آن باشد به طور صادقانه بیان کند

 افشای مالی
     افشای اطلاعات عبارت است ازافشای اطلاعات اضافی مربوط به تجزیه و تحلیل مدیریت، یادداشت‌های توضیحی و صورت‌های مکمل، مفهوم عمومی تر افشاء توزیع و ارائه اطلاعات است.حسابداران تمایل دارند از مفهوم محدودتری استفاده کنند و افشای اطلاعات مالی در مورد یک شرکت را گزارشگری مالی سالانه این شرکت‌ها  می دانند. مسائلی که در مورد عرضه اطلاعات در ترازنامه،صورت سود و زیان و صورت گردش وجوه نقد بیان می شوند، مطابق دستورالعمل های ارائه شده، قابل شناسایی و اندازه گیری هستند.مقدار اطلاعاتی که باید افشاء شود به مهارت استفاده کننده بستگی دارد.سه مفهومی که از افشاء برداشت  می شود عبارت است از افشای کافی، منصفانه و کامل. اصطلاح افشاء کافی بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرد که به حداقل مقدار افشاء، اشاره دارد و با هدف گمراه کننده نبودن صورت‌های مالی مطابقت می‌کند. افشای منصفانه به هدف اخلاقی برخورد مساوی با همه استفاده کنندگان بالقوه در ارتباط با افشای اطلاعات مالی اشاره و افشای کامل به ارائه کلیه اطلاعات مربوط اشاره دارد (احمدپور،1386،12).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
آشاری وهمکاران12  (2001) آشاری وهمکاران در سال 2001 با تحقیقی تحت عنوان'عوامل موثر بر هموارسازی سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار سنگاپور' عوامل مرتبط با هموارسازی سود را مورد بررسی قرار دادند. تحقیق آنها شامل چهار فرضیه بود که برای آزمون تاثیر متغیرهای اندازه، سودآوری صنعت و ملیت بر هموارسازی سود مورد بررسی قرار گرفت.
     آشاری وهمکاران در ابتدا با استفاده از شاخص ایکل، شرکتها را به دو گروه هموارساز و غیر هموارساز تقسیم نموده و وجود هموارسازی را تایید کردند.
     نتایج آزمون فرضیات نشان داد که، شرکتهایی با سودآوری پایین بیشتر اقدام به هموارسازی می نمایندو همچنین صنعت بر هموارسازی سود موثر بوده وشرکتهایی با ریسک بالاتر(صنایع پرخطر)تمایل بیشتری به هموارسازی سود دارند.
     مضافاً اینکه نتایج نشان داد که ملیت برهموارسازی سود موثر بوده اما اندازه شرکت تاثیری بر هموارسازی ندارد.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مقدمه   
2-1 سطح افشا   
     2-1-1 خصوصيت های كيفی مرتبط با ارائه اطلاعات   
     2-1-2 افشای مالی   
     2-1-3 اهداف افشا در گزارشگری مالی   
     2-1-4 ميزان اطلاعاتی که باید افشا شود   
     2-1-5 تاثير اطلاعات و تغييرها بر خط مشی افشا بر استفاده كنندگان   
     2-1-6 مفاهيم افشای مالی   
2-2 هموار سازی سود   
2-3 انواع هموارسازي سود   
     2-3-1 سود هموار طبيعي   
     2-3-2 هموارسازي واقعي   
     2-3-3 هموارسازي مصنوعي   
2-4 مفاهيم سود ويژه   
2-5 ابزار هاي هموارسازي مصنوعي سود   
     2-5-1 زمان بندي رويداد ها   
     2-5-2 هموارسازي از طريق انتخاب روش هاي تخصيص   
    2-5-3 هموارسازي از طريق طبقه بندي   
2-6 تكنيك ها ي هموارسازي سود   
    2-6-1 دستكاري در درآمد ناويژه   
2-7 انگيزه هاي هموارسازي سود   
     2-7-1 افزايش رفاه سهامداران   
     2-7-2 تسهيل قابليت پيش بيني سود   
     2-7-3 افزايش رفاه مديريت   
2-8 روش هاي مطالعه هموارسازي سود   
     2-8-1 مدل سنتي   
     2-8-2 مدل ايمهاف   
     2-8-3 مدل ايكل   
2-9 فرضيه بازاركارا   
2-10 پیشینه تحقیق   
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.



دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق هموارسازي سود (فصل دوم) مباني نظري فرمول هموارسازی سود مقاله هموارسازی سود پيشينه تحقيق انواع هموارسازی سود پيشينه پژوهش مفهوم مدیریت سود فصل دوم پايان نامه تعریف هموارسازی سود چارچوب نظري هموارسازی سود چیست پيشي

مطالب مرتبط

مبانی نظری پیشینه تحقیق هموارسازي سود (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازهای بنیادی روان شناختی (فصل 2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم تفکر استراتژیک (فصل دوم)

دانلود مقاله نقش بررسی عوامل موثر بر ارتقای کیفیت محیطی فضاهای شهری( مطالعه موردی:محله قبه سبز کرمان

دانلود مقاله عوامل کنترل کننده کیفیت مخزنی سازند آسماری درمیدان نفتی قلعه نار

فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق نظام‌های مالیاتی (فصل دوم پایان نامه)

مطالعات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و نظریه های کیفیت زندگی (فصل دوم پایان نامه)

طرح توجیهی و کارآفرینی روش ساخت ساچمه بلبرینگ و ساچمه های فولادی

مروری بر کاربرد بسته بندی فعال و هوشمند در صنایع غذایی

طرح توجیهی احداث و راه‌اندازي كارخانه توليد كنسانتره ميوه به ظرفيت 7000 تن در سال

طرح توجیهی کارخانه تولید آجر فشاری