مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-سیستم-اطلاعات-منابع-انسانی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی (فصل دوم) در 51 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

سیستم اطلاعات مدیریت
نگرش سيستمي به جهت جامعيت بالقوه ، به يکپارچگي و هماهنگي اطلاعات موجود در سازمان کشيده مي شود و عاليترين نمود نگرش سيستمي  به سازمآن ها ، به استقرار سيستمهاي اطلاعات مديريت منجر مي شود . اين سيستمها  که گرد آوري و سازماندهي داده ها و توليد اطلاعات و انتقال آن را به مديران به انجام مي رسانند ،همچون ناظري  مقتدر در تمامي سطوح سازمآن ها حضور يافته  و حيطه معرفتي مدير را توسعه داده و بينش وي را براي اتخاذ تصميمات صحيح مهيا مي سازد ( طالقاني ،1382: 2 ) .
به علت گستردگي و پيچيدگي موجود در سيستمها ، مديران اطلاعات و متخصصان اطلاعاتي به سيستمهاي اطلاعاتي يعني سيستمهايي که به کمک ابزار هاي رايانه اي و فن آوري اطلاعات به گرد آوري اطلاعات و پردازش سيستم ها مي پردازند روي آورده اند . البته سيستم هاي اطلاعاتي به آن نقطه نرسيده اند که بتوانند فکر کنند ،  برنامه ريزي کنند و به چگونگي تغييرات واکنش دهند . هنوز چندين اتاق براي افراد که  اين سيستم ها را اداره مي کنند وجود دارد . بايد توجه داشت که فقط يک اقليت کوچکي از اين افراد عملاً سيستم هاي رايانه اي  يا سيستم هاي فن آوري اطلاعات را طراحي مي کنند . تعدا ز يادي از اين افراد کاربر نهايي هستند مانند مديران ، کارکنان اداري و  ديگران که از رايانه در زمينه هاي شغلي خود استفاده مي کنند ( کورتين   و همکاران ، 1998: 23 ) .
انبوه اطلاعاتي که در پايگاههاي داده شرکتها ذخيره مي شود اکثراً آنقدر زياد هستند که براي مديران ، بي معني ( و غير قبل استفاده ) مي شوند . اين آثار ناشي از هرج و مرج در حجم انبوه اطلاعات ، نياز به يک سيستم اطلاعاتي براي رده بندي و تقسيم بندي آن براي استفاده هر چه  بيشتر از آن را مبرا مي سازد .
 سيستمهاي اطلاعاتي ريشه در تصاوير غار ها دارند و اعضاي يک قبيله با استفاده از اين سيستمهاي بسيار اوليه داد و ستد هاي خود را انجام مي دادند . وقتي ميزان دادوستدها اندك و تعداد افرادي كه بايكديگر ارتباط برقرار مي كنند انگشت شمار باشد ميتوان كارهارابا استفاده از اين سيستمها انجام داد ، اما چنانچه ميزان معاملات  افزايش افزايش   پيدا کند و افراد بيشتري نيز در اين فعاليتها در گير شوند  سيستمهاي مورد استفاده بايد به مراتب پيشرفته تر باشد. ( بهان ، 1387 : 6 ) .
 بايد توجه داشت که سيستم هاي اطلاعاتي با مديريت اطلاعات تفاوت دارند ، بطوريکه سيستم هاي اطلاعاتي در خدمت مديريت اطلاعات تحت عنوان سيستم هاي اطلاعات مديريت قرار گرفته و از آن استفاده مي کند . سيستمهاي اطلاعاتي به معني گرد آوري ، ذخيره ، پردازش ، پردازش اشاعه و استفاده از اطلاعات است اين مساله به نرم افزار و يا سخت افزار محدود نمي شود بلکه اهميت انسان و هدفهايش را در استفاده از فن آوري ، ارزشها و معيار هايي که در اين انتخاب به کار مي رود ،  همچنين ارزيابي نهايي از اينکه اين ابزار وسيله ي براي رسيدن به هدفهايش بوده اند يا خير را در بر مي گيرد. در صورتي  که هدف  از مديريت اطلاعات ارتقاي کار آيي سازمان از طريق تقويت تواناييهاي آن براي برآوردن نياز هاي دروني  و بروني آن در يک وضعيت فعال و پويا ، تثبيت شده است . امروزه مديران ارزش رقابتي و استراتژيکي سيستمهاي اطلاعاتي را به خوبي تشخيص مي دهند . در ميان سرمايه هاي يک سازمان اعم از نيروي انساني ، و براي تماس و اطلاع رساني از سيستم  هاي کامپيوتري استفاده  مي شود . اين سيستم اطلاعاتي موجب خواهد شد که تماس هاي بين مقامات بالا و پايين سازمان با کارايي بيشتري صورت گيرد . براي مثال ، رئيس شرکت معروف مايکرو سافت ، از طريق سيستم پست الکترونيکي شرکت ، به صورت منظم با کارکنان در تماس است ؛ او هر روز به تعداد زيادي از پيام ها پاسخ مي دهد . در شرکت زيراکس هر ماه از 40 هزار مشتري نظر خواهي مي شود ، اين داده ها جمع آوري و خلاصه مي شوند و نتيجه به مقامات بالاي سازمان داده مي شود( طالقاني ،1382: 2 ۷).

تکنولوژي پيشرفته اطلاعاتي
سازمآن ها عصر کامپيوتر را به سرعت پشت سر مي گذارند و وارد عصر اطلاعات ( دهه 1990 ) مي شوند ، يعني عصري که انقلاب ريز پرداز ها را به همراه دارد يک ريزپردازنده شامل يک ذره نيمه هادي است که مي تواند در چشم به هم زدن ده ها هزار عمليات حسابداري انجام دهد ، که تمام آن ها در فضايي کمتر از يک ناخن دست جاي مي گيرد . اين انقلاب توانست موجب پيدايش سيستم مکانيزه منسجم گردد . ريز پردازنده ها اين امکان را به وجود آورده اند که کامپيوتري هاي بسيار بزرگ که داراي سيستم متمرکز هستند به صورت کامپيوتر هاي شخصي در آيند که در نقاط مختلف و فاصله هاي دور از هم ( در سازمان ) پراکنده اند ، و هريک از آن ها توان بسيار محاسباتي  بر خوردار است گذشته از اين ، يک کامپيوتر  که در يک نقطه دور افتاده قرار گرفته است به يک شبکه سراسري کامپيوتر  متصل مي شود که به صورت فزاينده اي قدرت ارتباط مديريت سازمان با جاهاي ديگر را بالا  مي برد . افزايش توان گروه مديران باعث شده است که ريز پرداز ها بتوانند در تکنولوژي اداري سازمان نقش بزرگ تري ايفا نمايند . در واقع نقشي که اين ريز پرداز ها در سيستم مديريت دارند به اندازه نقشي است که سيستم مکانيزه منسجم در صحنه توليد دارد ( دفت  ،ترجمه فارسی، 1380: 246 ) .
 سيستم اطلاعاتي مديران اجرايي، سيستم تصميم گيري گروهي و سيستم پيام دهنده الکترونيکي از مهم ترين ويژگي هاي پيشرفته اطلاعاتي هستند . سيستم اطلاعات مديران اجرايي  عبارت است از کاربرد تکنولوژي کامپيوتري براي تامين نيازهاي اطلاعاتي مديران اجرايي سازمان . براي مثال ، مدير عامل يکي از شرکتهاي معروف آمريکا توانست براي  مقايسه عملکرد نيرو هاي کاري مستقر در آمريکا و ساير واحد هاي شرکت که در اروپا يا نقاط ديگر دنيا مستقر بودند از کامپيوتر شخصي خود استفاده کند . بر روي صفحه کامپيوتر اين مقام ارشد سازماني جدول هايي به رنگ هاي مختلف پديدار مي گشت که ميزان باز دهي مناطق يا واحد هاي مختلف ، در نقاط مختلف دنيا را نشان مي داد . او با استفاده از اين داده ها به اين مساله پي برد که فروشندگان واحد هاي خارج از آمريکا ( در مقايسه با فروشندگان امريکايي ) وقت بيشتري صرف مراجعه و باز ديد از فروشگاه هاي کوچک مي کردند ، که در نتيجه او توانست با اقدام مقتضي و تصميم به موقع اين مساله را حل کند ، و هزينه نوع خدماتي را که به فروشگاه هاي کوچک داده مي شد پايين آورد . سيستم اطلاعاتي مديران اجرايي اين ظرفيت را دارد  که بتوان آن را براي تصميمات برنامه ريزي نشده ( مثل تعيين استراتژي شرکت و نوع واکنشي که بايد در برابر شرکت هاي رقيب نشان داد ) به کار برد(جیمز ،ترجمه فارسی ،1386: 134) .
 گروه افزار يا تشکيل ميز گرد از راه دور  اين امکان را به وجود مي آورد  که چندين عضو يک گروه ، با استفاده از کامپيوتر هاي شخصي خود ، در نقاط مختلف دنيا جلسه تشکيل دهند . به صورت گروهي تصميم بگيرند . براي مثال ، مديراني که در اين گرد همايي ها مشارکت مي کنند مي توانند دور يک ميز کنفرانس بنشينند ، يا در دفاتر خود باقي بمانند ، ولي هر يک از آن ها به سيستم کامپيوتري متصل هستند که بر روي صفحه آن پيشنهادها و نظر هاي ساير اعضا نوشته مي شود . همه کساني که در چنين جلسه کامپيوتري مشارکت مي کنند ، جملات همانندي بر روي صفحه تلويزيون خود مي بينند ، که در نتيجه مي توانند تبادل نظر بنمايند ، اختلاف نظر ها را از بين ببرند ، در نتيجه کار اطلاع رساني و مشارکت در تصميم گيري بسيار اسان مي گردد(دفت ،ترجمه فارسی، 1380: 247 ) .


قسمتی از پیشینه پژوهش:
محمودی (1385) در مقاله تحت عنوان تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی به این نتایج دست یافت که فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت باعث توسعه کارکنان شد و شیوه های جدید کار همچون کار پروژه ای با پیمانکاران جزء و کارمند مجازی بودن را ممکن می سازد . انطباق های مذکور تنها موارد ممکن نیستند حقیقت این است که مهمترین این انطباق ها آن هایی هستند که برای یافتن و بهره گیری از فرصت های کسب و کار جدید محیطی که به سرعت و به طور روز افزون در حال تغییرات به کار گرفته می شود و این مهمترین اصلی است که هر مدیر ارشد باید در پی آن باشد .



فهرست مطالب به صورت زیر میباشد:
سیستم اطلاعات منابع انسانی
سیستم اطلاعات مدیریت
2-2-2- تکنولوژي پيشرفته اطلاعاتي
2-2-3- کاربرد تکنولوژي پيشرفته اطلاعاتي
2-2-3-1-مشارکت بيشتر در تصميم گيري
2-2-3-2-افزايش سرعت در تصميم گيري
2-2-3-3-افزايش سرعت در شناسائي مسائل
2-2-4- طرح ريزي سازمان
2-2-4-1-کاهش ارتقاع هرم سازمان
2-2-4-2-تمرکز يا عدم تمرکز بيشتر
2-2-4-3-بهبود هماهنگي
2-2-4-4-شرح دقيق تري از وظايف
2-2-4-5-افزايش کارکنان متخصص
2-2-5- مزایای به کارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت
 2-2-5-1-مزاياي مستقيم
2-2-5-2-مزاياي غير مستقيم
2-2-6- تعریف سیستم اطلاعات منابع انسانی
تعریف 1)
2-2-7- اجزای اصلی سيستم اطلاعات منابع انساني
2-2-8-روند تکامل سيستم اطلاعات منابع انساني
2-2-9-مراحل اصلي تهيه سيستم اطلاعات منابع انساني
2-2-۱۰-ويژگي هاي سيستم اطلاعات منابع انساني
2-2-۱۱-ابعاد سيستم های اطلاعات منابع انساني
2-2-۱۱-1- تحلیل سازمانی
2-2-۱۱-2- بانک داده ها
2-2-۱۱-3- مدیریت اطلاعات
۲-۲-۱۱-۳-۱-اطلاعات موردنیاز جهت تجزیه وتحلیل منابع انسانی داخلی
۲-۲-۱۱-۳-۲-اطلاعات موردنیاز تجزیه وتحلیل محیطی
2-2-۱۱-4-  نگاه سیستمی
2-2-12- نقش و اهمیت سیستم های اطلاعات مدیریت منابع انسانی در سازمان
۲-۲-۱۳-از دیگر مزایای سیستم های اطلاعات مدیریت منابع انسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد
۲-۲-۱۳-۱-كمك به فرايند تصميم گيري
۲-۲-۱۳-۲-تسهيل و بهينه سازي نظارت وكنترل
۲-۲-۱۳-۳-تسهيل فرايند مديريت منابع انساني
۲-۲-۱۳-۴-وحدت رويه
۲-۲-۱۳-۵-صرفه جويي و بهره وري
۲-۲-۱۳-۶-تمركز زدايي
۲-۲-۱۴- مشكلات و موانع به كارگيري سيستم اطلاعات منابع انساني
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور
۲-۳-۱- تحقیقات انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در داخل کشور
2-3-2- تحقیقات انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در خارج کشور
2-3-3- تحقیقات انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی  در داخل کشور :
2-3-4- تحقیقات انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در خارج کشور :
منابع فارسی
منابع انگلیسی
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی (فصل دوم) سیستم اطلاعات منابع انسانی hris سیستم اطلاعات منابع انسانی pdf سیستم اطلاعات منابع انسانی چیست زیر سیستم های مدیریت منابع انسانی مزایای اصلی ess سیستم مدیریت منابع انسانی سی

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم اطلاعات منابع انسانی (فصل دوم)


پرسشنامه آزمون ادراک تعامل اجتماعی کارول، آر، گلاس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی، حقوق کودک و مفهوم پدیده بی سرپرستی (فصل دوم)

دانلود پروژه پاورپوینت حمام لج مهاباد مرمت ابنیه

بررسی رابطه بین جو سکوت سازمانی ادراک شده و نگرش شغلی با توجه به میانجی گری رفتار سکوت در کارکنان

بررسي ميزان رضايتمندي دانشجويان پيام نور شهرستان شیراز در رشته تحصيليشان

دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم برنامه ریزی منابع انسانی ERP (فصل2)

تحقیق چگونگی مدیریت شهرنشینی در ایران

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم)

مدیریت انگیزش

دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در کار