تحقیق بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل تحقیق بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
تحقیق بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش

تحقیق-بررسی-تدوین-برنامه-استراتژیک-شرکت-تجاری-و-گردشگری-بهده-به-منظور-ارائه-ی-الگویی-اثربخش

دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش،
در قالب Word و 142 صفحه و قابل ویرایش.
رشته: مدیریت


========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================


تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده
هدف از این پژوهش تدوین برنامه استراتژیک تجاری گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش می باشد. روش تحقیق توصیفی بوده و اطلاعات و داده های مربوطه با استفاده از ابزارهای مشاهده، بررسی اسنادی و منابع کتابخانه ای و پرسشنامه گرد آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان،مدیران و سهامداران شرکت تجاری گردشگری بهده در سال 1391می باشد.
نتایج حاصله به سؤالات زیر پاسخ می دهد:
1- ماموریت و چشم انداز شرکت با توجه به چشم انداز کشور در افق 1404 نقشه جامع علمی کشور و سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه کشور چیست؟
2- فرصت ها و تهدید های خارجی شرکت تجاری گردشگری بهده چیست؟
3- نقاط قوت  و ضعف  بخش های مختلف در شرکت تجاری گردشگری بهده چیست؟
4- اهداف کلی و عینی در بخش های بازاریابی، عمرانی و مالی اداری شرکت تجاری گردشگری بهده چیست و چگونه باید تدوین شود؟
5- استراتژی های عملی و سطوح وظیفه ای بخش ها و کل شرکت تجاری گردشگری بهده چیست و چگونه باید تدوین شود؟
6- برنامه های کار در بخش های مختلف بازاریابی ، عمرانی و مالی اداری در شرکت تجاری گردشگری بهده در سالهای 1386تا1391چگونه بوده است؟
7- برنامه های کار در بخش های مختلف بازاریابی، عمرانی و مالی اداری در شرکت تجاری گردشگری بهده چگونه باید تدوین شود؟
 داده های بدست آمده نهایتا در چارچوب نظام برنامه ریزی استراتژیک مورد تحلیل قرار گرفته اند و با استفاده از جدول تحلیل SWOT نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصتهای بخش های مختلف شرکت تجاری گردشگری بهده اعم از بخش بازاریابی، عمرانی و اداری و مالی مورد تحلیل قرار گرفته و استراتژیهای هر بخش تدوین شده است.

مقدمه
با وجود سرعت پیشرفت تکنولوژی و سرعت تغییرات در دنیای امروزی سازمانها نیز ناگزیرند برای بقا و اعتلای خود با این تغییرات سازگار شوند. براي روشن شدن اين موضوع كافي است كه نگاهي به كشورهاي توسعه يافته داشته باشيم براستي در  تمام این کشورها تنها سازمان هایی به موفقیت دست یافته اند که دارای برنامه منظم  باشند تا بتوانند خود را با تغییرات سریع محیط بیرونی وفق دهند.
بنابراين اگر شرکتی خواهان موفقیت در این کارزار و رقابت باشد لازم است ضمن ارزيابي از فعاليتهاي انجام شده و پيشرفتهاي حاصل شده، معضلات و مشكلات فرا روي خود را شناخته و راه حلهاي مناسب برای آن ارائه نماید؛ ضمن اينكه شرايط جديد مطمئنا راه حلهاي جديدي اقتضا مي كند كه مطابق با نيازهاي جديد باشد.
در این میان این نکته حائز اهمیت است که امروزه مشكلات فرا روي تمامی شرکتها و موسسات  ناشي از عوامل درون سازماني و بعضي محصول عوامل بيروني است. البته علاوه بر بررسي مشكلات لازم است فعاليتهاي شرکت نیز مورد بررسي قرار گیرد تا برآيند همه ي اين مطالعات بتواند براي مديران شرکت فرصتي فراهم سازد تا در ادامه ي اين روند و براي مواجه با مشكلات احتمالي برنامه ريزي كرده و شاهد درخشندگي و بالندگي این شرکت در دهه هاي آينده باشيم.

بیان مساله
فعاليت شركتها و سازمانها، امروزه در محيطي به مراتب پيچيده‌‌تر از گذشته انجام مي‌‌شود و سازمانهاييكه نتوانند زودتر و سريع‌تر از رقبا از خود عكس‌العمل نشان دهند و در مقابل تغييرات متعدد و تأثير گذار محيطي از جمله قوانين و مقررات، تجارت خارجي و … از خود واكنش درست به موقع نشان دهند و دچار انفعال شوند، اميدي به بقا نخواهند داشت. علاوه بر عوامل مهم و تأثيرگذار محيط خارجي سازمانها، مجموعه مزيتها و نقاط ضعف آنها نيز نقشي تعيين كننده در دوام و بقاي فعاليت آنها دارد.
در همين راستا سازمانها باید سياست منظم و يكپارچه‌‌اي را در جهت برنامه‌‌ريزي و مديريت استراتژيك مجموعه خود به نحوي اثربخش بعمل آورده و در قالب برنامه‌‌هاي بنيادين دست به ايجاد هماهنگي‌‌ها و رعايت اولويتها بزنند. در چنين شرايطي طرح برنامه‌‌ريزي و مديريت استراتژيك با توجه به ابعاد وسيع و گسترده آن پاسخي به چگونگي برنامه‌‌ريزي مؤثر در بلند مدت می باشد.(دیوید،1382) برخلاف روشهاي معمول كه تنها به عوامل داخلي مي‌‌پردازند، اين نوع برنامه‌‌ريزي نگاه به بيرون و عوامل محيطي نيز دارد. لذا مي‌‌توان گفت محصول برنامه‌‌ريزي استراتژيك، برنامه‌‌اي راهگشا و آينده‏نگر و تحول‌ آفرین است كه سازمان را در بستر شكار فرصت قرار داده و موجبات برتري و تعالی این سازمان را فراهم ‌سازد. ( حمیدی زاده، 1382) محصول نهايي اين فرايند مجموعة رسالت و مأموريت سازمان ، اهداف كيفي و كمي آن براي يك دوره پنج ساله و بالاخره استراتژيها، برنامه های عملیاتی و اقدامات اصلي اجرايي براي نيل به اهداف تعيين شده می باشد . شرکت تجاری-گردشگری بهده به عنوان یکی از شرکتهای خصوصی در منطقه جنوبی کشور با نگرش جدید به برنامه های گذشته بایستی زمینه بهره وری خود را بیش از پیش بوجود آورد. شرایط جدید امروزی که در محیط داخلی و خارجی بوجود آمده ضرورت تدوین یک برنامه استراتژیک را به منظور مقابله با شرایط جدید ایجاب می کند. در اين راستا شرکت تجاری-گردشگری بهده در نظر دارد ضمن شناسایی و برطرف ساختن نقاط ضعف و مقابله با تهديدهاي خود و با بهره‌‌گيري از ظرفيتها و مزيتهاي بالقوه و بالفعل موجود، به بهره‌‌برداري هر چه بيشتر از فرصتهاي محيطي در افق برنامه توسعه پرداخته و اهداف خويش را در راستاي تحقق رسالت يا فلسفه وجوديش جهت‌‌دهي ‌‌نماید.
مدل مورد استفاده در این پژوهش مدل مفهومی ارائه شده توسط پروفسور دیوید می باشد. ديويد (1990) مدلي با فرآيندي سه مرحله اي براي مديريت استراتژيك پيشنهاد كرده است كه عبارتند از
گام اول: تدوين استراتژي
گام دوم: اجراي استراتژي
گام سوم: ارزيابي استراتژي
در گام اول سازمان بايستي ابتدا اهداف، مآموريتها و رسالت و استراتژي جاري خود را با توجه به نقاط قوت و ضعف درون سازماني و عوامل مؤثر محيطي شامل فرصتها و تهديدها مورد بررسي قرار دهد. در گام دوم در مرحله ي اجرا منابع انساني و مادي لازم  تخصيص داده مي شود. طبيعي است كه بدون منابع لازم استراتژي قابليت اجرايي نخواهد داشت. در گام سوم استراتژي بكار گرفته شده با استفاده از يك نظام اطلاعاتي فعال و نيز در مقايسه با اهداف سازمان مورد ارزيابي قرار گرفته و اشكالات و ابهامات احتمالي رفع مي شود (دهكردي، 1384)

اهمیت و  ضرورت تحقیق
تغييرات و دگرگوني هاي سريع و پيچيده‌ جامعه و تأثير آن بر رشد و توسعه‌ شركت‌ها موجب می شود مفاهيمي مانند سيستم، اقتصاد، برنامه‌ريزي بلند مدت، استراتژي و فرايند مديريت استراتژيك مورد توجه صاحب‌نظران مديريت قرار گيرد. اين مفاهيم و نظريات پاسخ علم مديريت به دگرگوني و تغييرات وسيع اقتصادي واجتماعي می باشد. توجه به محيط، آگاهي از تاثير متغيرهاي محيطي و ارائه‌ چشم اندازي از فعاليت آينده براي سازمان‌ها، لزوم آمادگي براي برخورد با تغييرات مداوم را توجيه مي كند. وجود عدم قطعيت هاي محيطي در مسايل سازماني به لحاظ مبهم بودن و طبيعت احتمالي رخدادهاي آتي و آمادگي سازمان‌ها جهت تغيير، برخوردي متفاوت با تغيير، نوع تصميمات‌، عوامل جديد مؤثر بر تصميم‌گيري و قطعيت در مورد تغييرات آينده، اهمیت توجه به برنامه ریزی استراتژيك را ضروری می سازد. شرکت تجاری-گردشگری بهده با توجه به تغییرات شگرفی که در جهان امروز انجام گرفته لازم است همانند گذشته با راهکارهای مناسب مدیریتی به بالندگی و توسعه خود بیفزاید و به رشد اجتماعی و اقتصادی جنوب کشور کمک شایانی نماید. اتخاذ استراتژی های نوین جهت تاثیر گذاری بر روند تحولات مثبت در حامعه نیاز به تدوین برنامه ی استراتژیک را در شرکت تجاری-گردشگری بهده روشن می سازد.
5:پیشینه تحقیق(بحث نظری):
مديريت استراتژيك برنامه اي هماهنگ، جامع و پيوسته است كه ظرفيتهاي ممتاز سازمان را با محيط خارجي ارتباط مي دهد و هدف آن متحقق ساختن هدفهاي سازمان در چارچوب اجراي صحيح مديريت است (انسف  نقل از دهكردي 1384). در اواخر دهه ي 1950 اولين حركت در تدوين مديريت استراتژيك آغاز شد. در اين حركت مديران تلاش مي كردند كه براي كجايي و چرايي حركت سازمان خود در آينده تصميم بگيرند. طراحي استراتژي به مرحله ي تحليلي اين روش و برنامه ريزي استراتژيك به مرحله ي فرآيند طراحي گروهي آن اطلاق مي شد. حركت دوم در دهه ي 1970 شروع شد. در اين زمان مديران به اين نتيجه رسيدند كه با هر تغيير گسسته در استراتژي سازمان يا مؤسسه، تشكل درون سازماني آن نيز بايستي متحول شود. اين فرآيند برنامه ريزي توانمندي نامگذاري شد. حركت سوم در اواخر دهه ي 1970 در واكنش به انبوه نظرات در مورد تغييرات ناگهاني در محيط شكل گرفت. در نتيجه فن واكنش استراتژيك در زمان واقعي براي مواجه با اين تغييرات ناگهاني مربوط به محيط بكار گرفته شد و به مديريت مسئله معروف شد. جديدترين حركت تدوين استقرار برنامه ريزي استراتژيك و مديريت استراتژيك است كه عبارت است از روش جامع و نظام يافته اي براي برخورد با تغييرات به نحوي كه مدير توانائي لازم براي اتخاذ تصميمات را به دست آورده با استفاده از يك سيستم خدماتي كامل و با شناخت توانمنديهاي داخلي و فرصتهاي محيطي زمينه ي رشد و پويايي و بالندگي را براي سازمان فراهم مي سازد (دهكردي، 1384).


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: تحقیق بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش پروژه بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش برنامه ریزی استراتژیک مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک تحقیق ب

مطالب مرتبط

تحقیق بررسی تدوین برنامه استراتژیک شرکت تجاری و گردشگری بهده به منظور ارائه ی الگویی اثربخش


دانلود پرسشنامه تفسیر مسئولیت (RIS)

مطالعات و رساله معماري طراحی موزه علم و فناوری

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید سیم و کابل فشار قوی

مهمترين عوامل عدم توسعه حسابداري و گزارشگري مالي دولتي

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی (فصل دوم پایان نامه)

تحقیق بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های کیفی اطلاعات در صورت های مالی

طرح توجيهي توليد رنگهاي صنعتي و ساختماني

مبانی نظری و پیشینه تحقیقات تعاریف و مفاهیم تسهیم دانش و عملکرد شغلی کارکنان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم الگوهای تدریس(فصل دوم)