دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف مدیریت پژوهش (فصل 2)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف مدیریت پژوهش (فصل 2) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف مدیریت پژوهش (فصل 2)

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-مفاهیم-و-تعاریف-مدیریت-پژوهش-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف مدیریت پژوهش (فصل دوم) در 86 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مفهوم مديريت پژوهشي

«فرآيند سازماني و انگيزه بخشي به دانشمندان، مهندسان و عوامل موثر ديگر در تحقيق و توسعه است به طريقي كه نقش فعال و كارآمد فرآيند و توسعه در جهت نيل به هدف‌هاي بنيانگذار مؤسسه و جامعه، تضمين شود.» (نوار شريف، 1367).
عنصر مديريت پژوهشي بر شرايط مديريتي با مسائل آماده سازي، اجرا، انتشار و توزيع، انتشارات و ارزيابي علمي تمركز دارد(AMINI،2003، ص7).

اهميت و ضرورت مديريت پژوهش
مديريت پژوهش در سازمان باعث تغيير و تحولات عظيمی همچون ارتقاء کمی و کيفی محصولات صنعتی , رشد اقتصادی در جامعه , رقابت محصولات صنعتی , اشباع بازار و صادارات و خود کفايی و ... در سازمان می گردد(عطافر,آنالويی,1380,ص54).
تحقيق و توسعه همواره به عنوان يكي از راه حلها جهت حل تنگناهاي موجود در صنعت مطرح بوده است اصولاً صنعت بدون تحقيق و توسعه در دنياي پيشرفته چون قايق بدون پارو مي ماند كه امكان پيشرفت آن به هيچ وجه متصور نيست ولي چنانچه پس از فعاليتهاي چند ساله در زمينه هاي مختلف در صنعت و وجود بخشي به نام تحقيق و توسعه تحول چشمگيري در توليد و ارتقاء كيفيت وجود نداشته باشد وجود اين بخش در واحدهاي توليدي را چگونه بايد توجيه كرد؟ به نظر مي رسد نارسايي هاي اين بخش را بايد در ارتباط با جنبه هاي مديريتي موضوع دانسته و كمبود يا نبود برنامه هاي علمي و منطقي و يا تجربه فعاليتهاي قبلي تحقيق و توسعه باعث مي گردد صنعت نتواند از وجود يك چنين مراكزي به بهترين وجه ممكن استفاده نمايد البته موضوع شايد پيچيده تر از آن است كه در برخورد اوليه با آن تصور مي شود و به طور حتم وجود امكانات و تجهيزات نقش تعيين كننده اي در انجام كارهاي تحقيقاتي دارد ولي در نهايت مديريت و حمايت از فعاليتهاي تحقيقاتي و توسعه است كه مسير كلي فعاليتها را ترسيم كرده و براي رسيدن به اهداف آن را جهت مي دهد راندمان كار در انسانها تحت تاثير انگيزه ها متغيير مي باشد و به همين علت نيز مي باشد كه در دنياي پيشرفته امروزي علوم مديريتي و استفاده بهينه از منابع انساني فوق العاده و با اهميت بوده و تحقيقات دامنه دار در اين زمينه را نيز در اولويت خاص قرار داده است(عطافر،آنالويي،1380، صص 500،501).
مديريت پژوهش در سازمان باعث می گردد که برنامه ها در سازمان با توجه به اولويت و نیاز سازمان,برنامه متناسب با اهداف سازمان,هماهنگی بين واحد پژوهش و ساير واحد ها,رعايت جدول هزینه های پروژه در سازمان,منابع مالی و انسانی متناسب با پژوهش,ايجاد بستر مناسب در سازمان, استفاده از نتایج پژوهشی وارزشيابی مستمر عملکرد پژوهشی در سازمان انجام گردد. در واقع وجود مدیریت پژوهش در سازمان ضروری است چون باعث هماهنگی و نظارت دقیق بر فعالیتهای مختلف پژوهشی می گردد.
مديريت سازمانهای تحقيق و توسعه, بسيار دشوار است.هماهنگ کردن افرادی که به کار مستقل عادت کرده اند, آسان نيست. با وجود اين, نمی توان آنها را به حال خود رها ساخت, زيرا سازمان, اهدافی دارد که باید از طريق کارکنان به دست می آيد. رسیدن به ايده ها, پشتوانه مالی, و محیط مناسب در زمان و مکان مناسب به منظور توليد يک محصول تحقيقاتی کيفی, کار آسانی نيست(جين ,ترايانديس,1381,ص68).
وظيفه مدير پژوهشی, به معنای واقعی, ايجاد محيط مناسب برای تحقيق است. يک محقق طراز اول, در محيط مناسب, با در اختيار داشتن پشتوانه مالی کافی, امکان دارد که به ايده های مهمی دست يابد. اما به وجود آوردن فرهنگ مطلوب, کار پیچیده ای است. مدير بايد افراد را برگزيند, آنها را با کارهايشان هماهنگ سازد گروههای کاری به وجود آورد و به ايجاد معيارها, نقشها و رويه های عملياتی, استانداردی که منجر به نوآوری در سطح بالا می شوند, کمک نمايد. سازمان بايد به گونه ای ايجاد شود که افراد بتواند حداکثر خلاقيت را از خود نشان دهند. پاداشها بايد طوری عرضه شود که افراد به سخت کوشی و ارتقاء تشويق شوند. مدير بايد بداند که چگونه رهبری کند, چگونه تعارض ها را کاهش دهد, و چگونه از منابع در دسترس , حداکثر استفاده را به عمل آورد(جين ,ترايانديس,1381,ص68).


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف مدیریت پژوهش (فصل 2) مبانی نظری مدیریت پژوهش پیشینه پژوهش مدیریت پروژه پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش فصل دوم پایان نامه مدیریت پژوهش

مطالب مرتبط

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف مدیریت پژوهش (فصل 2)


مطالعات و رساله معماري طراحی موزه هوا فضا

ادبیات تحقیق و سوابق تحقیقاتی استراتژیها و نظریه های بازاریابی رابطه مند (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ازدواج و ملاک های آن (فصل دوم)

دانلود پاورپوینت مجتمع مسکونی خیام مشهد مطالعات طرح معماری 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول و راهبردهای تصمیم گیری مجدد (فصل 2)

دانلود پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی (PANAS)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سلامت سازمانی، کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم واگرایی در سود حسابداری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر رنگ و نور بر کودکان (فصل 2)

دانلود چارچوب نظری و پیشینه مطالعاتی مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم)