مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف بانکداری الکترونیکی (فصل دوم)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف بانکداری الکترونیکی (فصل دوم) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف بانکداری الکترونیکی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تعاریف-بانکداری-الکترونیکی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف بانکداری الکترونیکی(فصل دوم) در 99 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:


مقدمه
از ویژگی های قرن حاضر، توسعه ی اعجاب آور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و به کارگیری آن برای افزایش سرعت و کیفیت در ارائه ی خدمات می باشد. در دهه های اخیر  مفهوم تجارت الکترونیک بخصوص بانکداری الکترونیک به طور جدي وارد موضوعات كسب و كار شده است سازمان هاي پيشرو در اغلب صنايع با مديريت و طراحي مجدد ساختار فرايندهاي كسب و كار شاهد بهبود عملكرد در ارائه خدمات الکترونیکی به مشتريان بوده اند.
به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری الکترونیکی موجب کاهش فاصله جغرافیائی وزمانی بین بانک و مشتری شده و همچنین کاهش هزینه های ارائه خدمات بانکی و نقل وانتقال پول و افزایش رقابت بین بانکها و بالا بردن کیفیت خدمات و در نهایت موجب تغییر ساختار هزینه ای بانک ها و بهینه شدن صنعت بانکداری کشور می گردد که به تبع آن ایجاد بستر مناسب و فرهنگ سازی در زمینه بانکداری الکترونیکی مهمترین عامل پیشبرد اهداف ذکر شده می باشد.
با ورود سازمان ها به عصر اطلاعات و ارتباطات ،رقابت فشرده تر و پيچيده تر شده و تنها سازماني مي تواند به بقاء خود ادامه دهد ،كه به بهترين شكل شرايط پيچيده محيطي و صنعتي را درك نمايد و با شناخت كامل از خود ،مسير تطبيق با عوامل متغير را در پيش گيرد. هرچه سازمان بتواند بهتر خود را بشناسد ، بهتر مي توان نقاط ضعف خود را جبران نموده و نقاط قوت را همانند اهرمي براي پرتاب به سمت اهداف مورد استفاده قرار دهد.
تخصص در زمینه های مختلف علمی و عملی نظر به کسترش روز افزون دامنه دانش و علوم مختلف ، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است . شاخه های فراوان منشعب از علوم گوناگون ، دقت و لزوم پیگیری در آنها تا حصول نتیجه مطلوب بسط فرعی آنها ، عمر کوتاه بشر و بسیاری از عوامل دیگر ، چاره ای پیش پای انسان ها باقی نگذاشته است تا در مدت کوتاه زندگی خود تنها در یک یا دو رشته به تحقیق و تفحص و کنکاش بپردازد . (قندی و بدیعی ، 1382 : 31)
توسعة فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی روزمره، بسياری از روش های سنتی را متحول ساخته و جهان را برای رقابتی نوین به تکاپو واداشته است. در این راستا نظام بانکی نيز از این قاعده مستثنی نبوده و گسترش بانکداری الکترونيکی به عنوان یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات تحول شگرفی در صنعت بانکداری ایجاد کرده است.
کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتری از مباحث استراتژیک برای سازمانهای خدماتی به شمار می روند. ارائه ی خدمات با کیفیت بالا برای بقاء و سودآوری سازمانها ضروری است. نیاز به درک و ارتقاء کیفیت خدمات با توجه به مزایایی که ارائهی خدمات با کیفیت بالا همچون حفظ مشتری، وفاداری مشتری، جذب مشتریان جدید، ایجاد رضایتمندی پایدار در مشتری و غیره برای سازمان دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در دنیای رقابتی امروز ارائهی خدمات با کیفیت بالا یک ضرورت برای سازمان های خدماتی به خصوص بانک ها می باشد (Rust& Zahorik, 1993).
در سالهای اخیر صنعت بانکداری به دلیل تغییر و تحولات عمدهای که در زمینه های فناوری و توسعهی ارتباطات به وجود آمده، تغییرات چشمگیری داشته است. گسترش ارتباطات الکترونیکی و دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه ی جهانی اینترنت، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فرآهم نموده است. این امر موجب افزایش رقایب در صنعت بانکداری شده و ارائه ی خدمات بانکداری الکترونیکی را به همراه داشته است.

بانکداری الکترونیک

در حقیقت می توان گفت که پدیده بانکداری الکترونیک یکی از دستاوردهای تجارت الکترونیک محسوب می شود و با رشد روزافزون حجم تجارت الکترونیک در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی آسان، سریع و دقیق، جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیک دارد. بانکداری الکترونیک، اساساً به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق می شود ( کهزادی ، ۱۳۸۲).
بانکداری الکترونیک را میتوان استفاده از تکنولوژی پیشرفته ی شبکه ها و مخابرات برای انتقال منابع (پول) در سیستم بانکداری معرفی کرد. در واقع بانکداری الکترونیک به معنای یکپارچه سازی بهینه ی کلیه ی فعالیت های یک بانک از طریق به کارگیری تکنولوژی نوین اطلاعات، مبتنی بر فرآیند بانکی منطبق بر ساختار سازمانی بانک ها است که امکان ارائه ی کلیه ی خدمات مورد نیاز مشتریان را فرآهم می سازد(ونوس، مختاران، ۱۳۸۱).
بهطور کلی، صنعت بانکداری چهار دوره را پشت سر گذاشته است. استفاده از مسکوکات، سیستم های پرداخت کاغذی نظیر چک، سیستم های پرداخت الکترونیکی نظیر کارت ها و نهایتا پایگاه های اطلاعاتی تحت شبکه ی اینترنت، مراحلی است که سیستم های پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر می برند؛ به این معنی که بخش اعظم فعالیت های بانکداری از طریق سیستم های الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد. دلیل این امر به افزایش روزافزون تجارت الکترونیک و به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات مربوط می شود. از این رو، همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی و مالی نیز به منظور پشتیبانی و تسهیل تجارت الکترونیک، به طور گستردهای به استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه طی چند دهه ی اخیر سیستم های پرداخت الکترونیکی به تدریج در حال جایگزینی با سیستم سنتی می باشند. در این میان بانکها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و عرضه ی خدمات مالی جدید، نقش قابل توجهی در افزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند(کهزادی،۱۳۸۰).
اما در تجارت الکترونیک نیاز به پرداخت الکترونیکی داریم که زمان شروع پرداخت الکترونیکی در دنیا به سال 1918 میلادی بر می گردد یعنی هنگامی که بانک های فدرال رزرو آمریکا به انتقال وجوه از طریق تلگراف می پرداختند.
در بانکداری الکترونیک نیاز به یک دولت الکترونیک داریم. دولت الکترونیک یکی از ضرورت های جهان امروز است که بسیاری از کشورها به دنبال ایجاد آن در کشور خود هستند. دولت الکترونیکی عبارت از استفاده سازمان های دولتی از فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی جهت ارایه و توزیع خدمات و اطلاعات به صورت به هنگام و شبانه روزی در کمترین زمان، با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به شهروندان، بخش های تجاری و تولیدی و سایر مشتریان دولت می باشد به گونه ای که آنها از طریق سیستم های کامپیوتری بتوانند با دولت ارتباط برقرار کنند و مشارکت بیشتری در اداره امور دولتی و فرایندها و نهادهای مردم سالار داشته باشند.
اینترنت در سال ۱۹۷۰ توسط متخصصین دانشگاهی، به منظور اشتراک دریافت ها، توسعه یافت و تا سال ۱۹۹۳ محبوبیت اینترنت برای عموم و خصوصاُ تجاری که امید به گسترش مشتریانشان داشتند، افزایش پیدا کرد. عواملی که بانکداران را به سمت اینترنت متوجه ساخت عبارت بود از: مواجه شدن با مبالغ هنگفت، مشتریان زیانده و رقابت بین غیر بانکی ها. در سال ۱۹۹۴، بانکها شروع به کاوش در اینترنت کردند تابه عنوان یک سیستم تحویلداری پیشنهادی برای محصولات و خدماتشان، از بانکداری اینترنتی استفاده کنند. این نوع بانک برای هر تراکنشی قیمت کمتری را از بانک های شعبه دار پیشنهاد کرد. همچنین به دسترسی بازارهای جهانی و آسایش بیشتر مشتریان توجه بیشتری نشان داد. تا ژانویه ۱۹۹۵، فقط ۲۴ بانک بر روی شبکه اینترنت وجود داشت. لیکن، به فاصله یک سال،‌۸۰۰ بانک به این تعداد افزوده شد، به طوری که کارشناسان بانکهای صنعتی تخمین زدند که بانک های شمال آمریکا تا سال ۲۰۰۰، حدود ۱۵۰۰ شبکه اینترنت تاسیس خواهند کرد.( فرشاد مهرورزان، 7 مرداد 1388)
پس به طور کلی می توان گفت بانکداری الکترونیکی عبارت از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارایه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبه ای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارایه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز از طریق کانال های ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند. به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.

پیشینه پژوهش

پيكاراينن   و همكارانش در سال  2004، با هدف شناسايي عواملي كه بر قصد استفاده مشتريان از خدمات بانكداري آنلاين تأثير دارند، به انجام پژوهشي با عنوان 'شناسايي عوامل تأثيرگذار بر پذيرش بانكداري آنلاين توسط مشتريان؛ تعميم مدل پذيرش تكنولوژي   ' پرداختند. به اين منظور، آنها با بررسي ادبيات موضوع و انجام مصاحبه هايي با مديران بانك ها در فنلاند، چند عامل را شناسايي كردند. نتايج حاصل حكايت از اين داشت كه سودمندي درك شده ي خدمات بانكداري آنلاين از سوي مشتريان و اطلاعات ارائه شده در مورد خدمات بانكداري آنلاين، بر قصد استفاده ي مشتريان از اين خدمات مؤثر است. همچنين سطح درآمد افراد نيز، متغير جمعيت شناختي مؤثر بر قصد استفاده ي مشتريان از خدمات بانكداري آنلاين در نظر گرفته شد. براساس تحليل هاي انجام شده، سهولت استفاده ي درك شده ي خدمات بانكداري آنلاين، امنيت خدمات ارائه شده و لذت بخش بودن استفاده از خدمات بانكداري آنلاين، از نظر آماري تأثير معناداري بر قصد استفاده ي مشتريان از اين خدمات ندارند (رسولي و مانيان،1391) متغيرهاي جمعيت شناختي سن و جنسيت نيز از لحاظ آماري، معنادار نبودند و اثر آنها بر قصد استفاده ي مشتريان از خدمات بانكداري آنلاين مورد تأييد قرار نگرفت . اين پژوهش و ادبيات غني آن، متغيرهاي سودمندي استفاده از سيستم ها، سهولت استفاده از سيستم ها، لذت بخش بودن و جذابيت استفاده از سيستم ها، امنيت سيستم ها، كيفيت اتصال به اينترنت و ارائه ي اطلاعات كافي در مورد خدمات اينترنتي ارائه شده را مورد حمايت قرار مي دهد . (Pikkarainen, 2004)
___________________________
  . Pikkarainen
  . Technology Acceptance Model

فهرست مطالب
مقدمه
1.2. بانکداری الکترونیک
1.1.    بانکداری الکترونیک چیست؟
2.1.2. تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی در جهان
3.1.2. تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی درایران
1.3.1.2. بانكداري الكترونيك و سيرتحول آن در ايران
2.1.    مدلهای بانکداری الکترونیکی
1.2.2. بانک های الکترونیکی
2.2.2. شعبات الکترونیکی
3.2.2. انواع خدمات بانکداری الکترونیکی
3.2. انواع پرداخت های الکترونیکی
1.3.2. کارت های اعتباری
2.3.2. کارت های هوشمند
4.2. سطوح بانکداری الکترونیک
1.4.2. بانکداری الکترونیکی مصرف کننده (در سطح مشتری)
2.4.2. بانکداری الکترونیکی بین بانکی
5.2. تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری کاغذی
6.2. مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی
7.2. جایگاه مشتریان در بانکداری الکترونیک
8.2. بانکداری الکترونیک و کیفیت خدمات
1.8.2. ضرورت توجه به کیفیت خدمات
2.8.2. ابعاد کیفیت خدمات
9.2. مزایای بانکداری الکترونیک
1.9.2. از دید موسسات مالی
2.9.2. از دید مشتریان
10.2. معایب بانکداری الکترونیک
11.2. دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
12.2. بانکداری الکترونیک و پول دیجیتال
13.2. پیامدهای اقتصادی گسترش استفاده از پول الکترونیکی
14.2. دولت الکترونیک در بانکداری الکترونیک
15.2. دولت الکترونیک در ایران
16.2. تکامل وتوسعه دولت الکترونیکی
17.2. بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک
18.2. مزایای بانکداری الکترونیک
19.2. مباني و چارچوب نظری تحقیق
20.2. بانکداری الکترونیک چیست ؟
21.2. رویکردهای بانکداری الکترونیک
22.2. اهمیت فاکتورهای موفقیت و بحران
23.2. بررسی فاکتورهای موفقیت و بحران در بانکداری الکترونیکی
24.2. پیشینه تحقیق
25.2. تعاریف عملیاتی و مفهومی متغیرها
منابع

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل