مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئوليتهای اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل 2)

با سلام با توجه به اینکه مشخصات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئوليتهای اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل 2) را مشاهده می نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئوليتهای اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مسئوليتهای-اجتماعی-سازمانها-و-شرکتها-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسولیت های اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل دوم) در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه
شرکت بزرگ و فرا ملی عمدتاً گزارشاتی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی شرکتها را هر ساله منتشر کرده و در دسترس عموم قرار می دهند که در آن با بر شمردن برخی از ضوابط و اصول کاری خود گزارشی از فعالیتهای اجتماعی خود، سرمایه گذاری های اجتماعی خود، مشارکتهای اجتماعی خود را ارایه می دهند. گزارش دهي اجتماعي شركت‌ها روشي براي مديريت اثر گذار و پذيرش اجتماعی است كه توسط شركت‌ها طرح مي‌شود تا رضايت‌مندي ذي‌نفعان گوناگون را در مورد رفتارهاي عمومي‌شان تضمين كنند. شرکتها گزارش دهي اجتماعي را بعنوان فرآيند ارتباط اثرات زيست محيطي و اجتماعي فعاليت‌هاي اقتصادي شركت بر روي گروههاي ذي نفع ويژه در بين جامعه و در سطح وسيع آن می بینند. هر ساله نیز موسساتی براساس این گزارشات، شرکتها را از نظر مسئولیت پذیری اجتماعی رده بندی می کنند، در سال 2005 مجله فورچون شرکتها را براساس مسئولیت پذیری اجتماعی و زیست محیطی رده بندی کرده است. 
شركت هاى بريتيش پتروليوم، رويال داچ شل و ودافن به عنوان سه شركت نخست دنيا از نظر مسؤوليت پذيرى در قبال مسائل اجتماعى و زيست محيطى معرفى شدند.
به نوعی برای ما مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یعنی چگونه از طریق کسب ‌و‌ کار مسئولانه ایجاد ثروت کنیم. بنابراین رفتارهای تجاری شرکت حوزه کارکنان، مشتریان، پیمان‌کاران، محیط زیست و جامعه را در برمی‌گیرد. بنابراین یک رابطه برنده‌-‌‌ برنده و خلق ارزش مشترک هم برای جامعه و هم برای بنگاه، زیربنای مفهومی موضوع مسئولیت شرکتی است. مسئولیت اجتماعی شركت‌ها بر مسئولیت و پاسخ‌گویی به عنوان پایه و اساس رفتار یک سازمان در اجتماع تاکید دارد و ناظر بر چگونگی کسب‌ و کار مسئولانه همراه با تولید ثروت است. این نیازهای اجتماعی جامعه است که بازارهای اقتصادی را تعریف می کند. بنگاه‏های اقتصادی در قبال کلیه ذی‌نفعان مسئول هستند و ذی‌نفعان مشتری، کارمند، خود سازمان، مصرف‌کنندگان، محیط زیست، جامعه محلی، همسایه‏ها، دانش‌گاه و اقتصاد آن ملت را شامل می‌شود.
مسئوليت اجتماعي شركت ها براي حكومت ها جذاب است؛ زيرا آنها را قادر مي كند تلاش ها، برنامه ها و سياست ها را جايگزين، تكميل و يا قانوني كنند و مكمل نقش سنتي دولت، در تدوين سياست گذاري اجتماعي كارا باشند (زاپالا ، 2003)
___________________________
 - Zappala, 2003

پیشینه پژوهش
عرب صالحی و همکاران (1392) اقدام به بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی شرکت های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداختند. از اطلاعات 59 شرکت در طول سال های 1389-1385 استفاده شد. نتايج پژوهش نشان می دهد که عملکرد مالی با مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به مشتريان و نهادهای موجود در جامعه ارتباط دارد. ولی عملکرد مالی با مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به کارکنان و محیط زيست رابطه معناداری ندارد. اين پژوهش به مديران کمک خواهد کرد تا سیاست های مؤثر مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت ها که برای دستیابی به عملکرد مالی بهتر آن ها در بلندمدت لازم است را توسعه دهند. همچنین بینشی را برای شرکت ها در زمینه نقش مسئولیت اجتماعی در کسب منافع آتی فراهم می نمايند.
شربت اوغلي و همكاران (1389)، مسئوليت اجتماعي نزد شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسي قرار دادند. چارچوب كارول انتخاب و بر اساس آن پرسشنامه اي تهيه شد و براي همه شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به عنوان جامعه آماري ارسال شد. تحليل داده ها مبين اين موضوع است كه تعريفي كه شركت هاي ايراني از مسئوليت اجتماعي دارند بيشتر به بعد حقوقي هرم كارول نزديك است و اولويت بندي آن ها نيز با هرم كارول مطابقت دارد. همچنين شركت ها در وهله ي اول به بعد اقتصادي و سپس اخلاقي و حقوقي و در انتها به بعد نوع دوستانه اهميت مي دهند. در اين پژوهش، تفاوتهاي بين بنگاه هاي توليد خدمات و كالا و بنگاه هاي بزرگ و كوچك در رابطه با يافته ها مورد بررسي قرار گرفته است. تحليل هاي آماري حكايت از آن دارد كه شركت هاي توليدي بيش از شركت هاي خدماتي براي فعاليت هاي حقوقي و فعاليت هاي اخلاقي اهميت قائل هستند.


جهت داشتن پروپزوال مناسب برای مبانی نظری مسولیت های اجتماعی سازمانها و شرکتها با ما تماس بگیرید.

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئوليت های اجتماعی سازمانها و شرکتها مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مسلیت اجتماعی دانلود مباني نظري مسئوليت اجتماعي شركت ها در ايران و موانع موجود مباني نظري مسئولیت های اجتماعی شرکت تعریف مسئولیت اجتماعی مسئولیت

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئوليتهای اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل 2)


تحقیق بررسی شیوه ها و روشهای صحیح انبار داری

طرح توجیهی بررسي و تهيه طرح توليد تلفن روميزي + پاورپوینت

دانلود فایل روت سامسونگ A500H -5.0

مبانی نظری پیشینه تحقیق مفهوم تصمیم گیری و تصمیم گیری در سیاست خارجی (فصل دوم)

بررسی مروری بر روش های تصفیه فاضلاب و صنایع نوشابه سازی

دانلود پرسشنامه عزت نفس سازمانی پی یرس و همکاران 1989

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی(فصل دوم پایان نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های حرکتی (فصل دوم)

چارچوب نظری و پژوهش تجربی تعهد سازمانی(فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق گرایش به داخل/ هزینه (فصل دوم پایان نامه)